POPSPOT AVAS REGISTREERIMISE SISULOOJATELE

5MIINUST filmis suvel bändi tõsielu TV-d, mida PopSpotil fännidele näidata (pressifoto)

Ettevõte PopSpot teatas, et tänasest on võimalik kõikidel sisuloojatel registreerida end platvormile www.popspot.com/creators. Registreerimisega broneerivad sisuloojad enda kasutajanime platvormil, kuid enne postitama hakkamist tuleb läbida verifitseerimisprotsess. PopSpoti veebileht selgitab, et platvormile pääsevad esmajärgus sisuloojad, kellel on varasem sisu ette näidata, mis on verifitseerimise aluseks.

Eksklusiivse fänniplatvormi PopSpotiga liitub aina uusi tuntud sisuloojaid

Platvorm on eesti muusikute ja sisuloojate seas tõmbenumbriks juba enne mobiilirakenduse avaldamist. Nüüd teatas ettevõte, et nendega on liitunud SoundCloudist lendu tõusnud räpparid Villemdrillem ja Pluuto, Eesti Laulul tuntust kogunud Heleza ja Karl Killing ning mitmed blogijad, koomikud ja taskuhäälingud nagu Mattias Naan, Levila ja Siim Land.

Artistid on juba välja hõiganud, millist sisu võib neilt oodata. Näiteks Pluuto fännid saavad PopSpotil näha dokumentaalsarja tema avaldatud debüütalbumi “Päripäeva” valmimisest. 5MIINUST teatas enda sotsiaalmeedias, et ka nende suvi möödub kaamera ees. Videograaf Robert Parolo käib bändil kaameraga järgi ja võtab kaadrisse ansambli köögipoole s.h lavatagused, tuuribussi, lindistussessioonid, aga samuti bändi tegemise mured, lahendused, raevu- ja rõõmuhetked. Luuakse terve hooaeg 5MIINUST bändi tõsielu TV-d, mis läheb üles ainult PopSpoti platvormile.

PopSpotile saab laadida tekstipostitusi, video-, pildi- ja helifaile koos pika kirjeldusega (pressifoto)

Loomemajanduse ärimudel, mis võimaldab kunstile keskenduda

Platvormiga on liitnud palju eesti tippmuusikuid, kuid PopSpot on rohkem kui ainult muusikute fänniplatvorm. Erinevat formaati sisu toetamine võimaldab ka blogijatel, kirjanikel, raadiohäältel jpt. sisuloojatel koondada enda kuulajaskond ühele platvormile. “Kui praegu on sisulooja jälgijad laiali erinevate platvormide vahel ja sisu peab looma mitmes eriformaadis, siis PopSpotiga on artisti ja fänni vahel üks lineaarne suhtluskanal,” ütles PopSpoti turundusjuht Siim Pukk.

Reklaami- ja voogesitlustulu kõrvale tekib uus tuluallikas – fännitulu. Kui voogesitus maksab vähem kui ühe sendi iga kuulamise pealt ja toodete reklaamimine ei ole kõigile sisuloojatele meelepärane, siis fännituluga neid probleeme ei esine. Artist saab keskenduda loomingule ja otsustada, mille sellest sisu paneb maksumüüri taha. “Näiteks kunstnikel ja kirjanikel ei ole võimalik voogesituse eest tulu teenida nii nagu muusikutel on. Ometi on neil hulganisti fänne ja püsilugejaid. Seda tüüpi sisuloojate jaoks on fännitulu toimiv ärimudel ja PopSpot platvormil on sellega alustamine lihtsaks tehtud,” lisas Siim. Sarnase ärimudeliga Patreon maksab välja iga aasta 1 miljard dollarit sisuloojatele tõestades, et on võimalik olla täiskohaga artist.


PopSpot on eksklusiivne fänniplatvorm, kus sisuloojad koondavad enda superfännid, kellega jagada ainult fännidele mõeldud eksklusiivset sisu. Fännidele mõeldud mobiilirakenduse väljalaskmine on planeeritud septembri lõppu. Ettevõtte asutajatel on varasem kogemus tehnoloogia idufirmast Zlick, mille maksumüüri lahendust kasutavad selle regiooni suuremad meediaväljaanded ja blogijad. Zlick maksab igakuiselt üle 1 miljoni euro enda sisuloojatest klientidele.

Lisa kommentaar

See lehekülg kasutab Akismet'i rämpsposti tõkestamiseks. Uurige, kuidas teie kommentaarandmed töödeldakse.