
KuvatĂ”mmis Eurovisiooni 1. poolfinaali ĂŒlekandest
2021. aasta Eurovisiooni lauluvÔistlust vaatas 183 miljonit inimest, mÀrkimisvÀÀrselt palju oli vaatajate seas noori inimesi.
Eurovisiooni finaali vaatas keskmiselt 4 protsenti rohkem vaatajaid kui eelmist, 2019. aastal toimunud vÔistlust.
“On suur rÔÔm nĂ€ha, et publik vĂ”ttis Eurovisiooni lauluvĂ”istluse pĂ€rast aastast pausi vastu nii suurte vaatajanumbritega,” ĂŒtles tĂ€navu Eurovisiooni legendaarse tegevjuhi Jon Ola Sandi vĂ€lja vahetanud Martin Ăsterdahl. “Oleme vĂ€ga uhked, et saime miljoneid kokku tuua ajal, kui peame olema eraldi. Ăle ootuste positiivne tagasiside ning MĂ„neskini ja paljude teiste artistide edu sel aastal nĂ€itab, et 65. aastapĂ€eva tĂ€histava Eurovisiooni mĂ”ju on suurem kui kunagi varem.”
Eriliselt kÔrged vaatajanumbrid olid just noorte seas. 15-24-aastaste hulgas tÔusid vaatajanumbrid seitse protsenti vÔrreldes 2019. aastaga ning 52,8 protsenti vÔistluse ajal televiisorit vaadanud noori vaatas just Eurovisiooni.
Palju jĂ€lgiti lauluvĂ”istlust ka veebi teel. 50,6 miljonit vaatajat 234 riigist elas oma lemmikutele kaasa Eurovisiooni YouTube’i kanalil, mis on 18 protsenti rohkem kui 2019. aastal. Veebi teel vaatajatest 71 protsenti olid 18-34-aastased.
Suuri vaatajanumbreid nÀgi ka tÀnavuses vÔiduriigis Itaalias, kus vÔistlust jÀlgis suurim arv televaatajaid pÀrast Itaalia Eurovisioonile naasmist 2011. aastal.
2021. a. vĂ”iduloo “Zitti e buoni” esitus finaalis: