
NOËP (foto: Rauno Liivand)

Eesti tehnoloogia idu PopSpot loob platvormi, kus fännid saavad olla lähemal oma lemmik artistidele ja piiluda nende tagatuppa. Praeguste streaming teenuste nagu Spotify ja YouTube poolt väljamakstavad tasud on ebaõiglaselt väikesed artistide suunal. PopSpoti ärimudel annab artistile suurema kontrolli enda sissetuleku üle ja aitab neil pühenduda oma loomingule.
Kujuta end ette saamas osa nublu mõttelendudest või loomingust enne teisi, omada võimalust osta Limited Edition fännikaupa ja fännipileteid otse artistidelt. Vaid mõne euro eest kuus on võimalik näha näiteks, mis toimub 5MIINUST lava taga, pääseda NOËP loomemaailma ja saada Wateva näpunäiteid hittide valmistamiseks. Alates tänasest on avatud registreerimine esimesele 1000-le tõelisele fännile www.popspot.com lehel.

Aga kuidas see töötab?
Sisulooja laeb üles tasuta ja tasulisi postitusi platvormile ning määrab hinnad. Igaüks saab jälgida sisuloojaid ja näha nende postitusi enda voos, millest osadel on maksumüür ees. Eksklusiivsele sisule ligipääsemiseks võib osta selle ühe postituse või teha kuu tellimuse. Ostetud postitustele jääb ligipääs igaveseks, kuid kõik autoriõigused on sisuloojal. Kuutellimus avab kõik maksumüüriga postitused, annab ligipääsu fännide erisoodustustele ja premium funktsioonidele nagu kommenteerimine ja privaatsõnumid sisuloojaga. Tellimus tehakse ühele sisuloojale ja erinevalt Instagramist, YouTube’ist ja Facebookist, siin platvormil reklaame ei näidata.

PopSpoti mobiilirakendusele on hetkel ligipääs ainult valitud inimestel ja meeskond töötab artistide ja fännidega koos, et luua parim võimalik kasutajakogemus. Avalikkusele antakse platvorm kasutada 1. augustil sel aastal. Senikaua saavad esimesed 1000 kasutajat registreerida kasutajaks veebis http://www.popspot.com/. Ettevõtte kodulehe andmetel kuuluvad need tuhat kasutajat platvormi fänni kommuuni, saavad tooteuuendusi meilile ja nende seast valitakse mobiilirakenduse testijaid.
PopSpot OÜ registreeriti selle aasta aprillis, praeguseks on mobiilirakendus beeta faasi jõudmas. Meeskond on juba 10-liikmeline tuues kokku kogemuse mitmetest idufirmadest, Amazonist ja Skypest, muusika sektorist ning meediast. Ettevõtte asutajatel on varasem kogemus tehnoloogia idufirmast Zlick, mille maksumüüri lahendust kasutavad selle regiooni suuremad meediaväljaanded ja blogijad. Zlick on juba üle 10 miljoni euro välja maksnud oma klientidele.