
Foto: Kalle Veesaar
Laura Põldvere andis sellel nädalal välja tantsulise videosingli “Keerleme”, mis on esimene maitseproov tema aasta lõpus ilmuvalt albumilt. MuusikaPlaneet võttis lauljatariga ühendust, et esitada mõned küsimused nii värske laulu, töösoleva plaadi kui ka tema suveplaanide kohta.
Ahjusoe singel “Keerleme” on, nagu sa ka ise oled öelnud, täiesti uus pööre sinu muusikalisel rännakul. Miks sa just nüüd otsustasid suunda / stiili muuta ja kas see mõte keerles sinu peas juba ammu?
Ma arvan, et kõik asjad juhtuvad õigel ajal ja õigel hetkel. Õiged inimesed satuvad õigetesse kohtadesse ja hetkedesse, nende jutud ja mõtted klapivad. Eelmisel aastal käisime koos bändiga Liibanonis kaitseväelastele esinemas ning seal jutustasime produtsent Johannes Lõhmusega. Jutuajamise käigus tekkiski mõte hakata miskit koos katsetama. Daniel Reinaruga olime ka juba midagi teinud ja sealt tekkis idee ka ise korraldada bändilaagreid, mida oleme teinud nii Tallinnas kui Tallinnast eemal ja käinud ka Soomes. Tunnen ka loominguliselt, et on õige hetk ja õige aeg.
Ma võib-olla isegi ei ütleks, et nüüd on uus stiil – seda ei ole kindlasti, et ma eelnevat enam ei teeks, aga kõige õigem oleks kõige kohta öelda, et on värske muusikaline mõtlemine.
Ei saa jätta küsimata, et mis põhjustel sai läbi 15 aastat kestnud koostöö Sven Lõhmusega?
Eks meil ole temaga olnud ikka ja jälle perioode, kus mõlemad teevad muid projekte, praegu tundub olevat õige teiste inimestega koostööd teha. Arvan, et see on loomulik kulgemine. Enne “Supersonicut” oli meil ka pikem paus, mil ma keskendusin rohkem enda magistriõpingutele ja veidike alternatiivsemale muusikale. Ma arvan, et nüüd on heas mõttes vajalik puhkus teineteisest.
Loo “Keerleme” autor on Daniel Reinaru ja pala produtseeris Johannes Lõhmus. Kuidas sul nendega koostöö alguse sai ja kui palju sa ise uue laulu loomise juures kaasa rääkisid?
Johannest tean ma veidike juba pop-Laura aegade algusest, ta on teinud väga palju koostööd Sveniga. Kui me tegime esimese loo “Moonwalk”, siis seda salvestas, miksis ja veidi ka produtseeris Johannes. Ta on olnud kõikide lugude juures ja teinud heli Eesti Laulu konkurssidel. Meil on koostöö alati väga hästi sujunud, mul on tema vastu hästi suur respect.
Kuidas me Danieliga hakkasime koos muusikat tegema? Ma peaks seda temalt järgi küsima, sest ma ei mäleta, kes kelle poole pöördus. Mingil hetkel katsetasime stuudios asju, mitte konkreetse eesmärgiga vaid lihtsalt käisin stuudios ja tegime lugusid.
Kaasarääkimise osas – eks see ole alati nii, et mingi kondikava on heliloojal olemas ja laulja paneb sinna oma elemendid sisse. Selle loo puhul ei ole mina kaasautor, aga kindlasti loon seda lugu ka läbi enda laulu või improvisatsiooniliste käikude, meloodialahenduste. See selgub ikkagi alati stuudios, mis on häälele sobilikum.
Räägi veidi ka laulu muusikavideost. Kes selle tegi ja millal/kus video filmisite?
Video mõte tekkis sellest, et ühel õhtul läksin rõdule ja nägin T1 Skyparki vaateratast. Sealt siis tekkiski mõte, et lugu räägib ju keerlemisest, kuidas me oleme oma elutempodes ja kuidas me jõuame mingite inimeste juurde – et mul on olnud väga lahe koostöö nendega ning visuaalselt vaateratas sinna sisse tuua. Video tegid Sander Allikmäe ja Magnus Müürsepp, YouTube’is on kõik need inimesed mainitud, kes video tegemises kaasa rääkisid. Süžee mõttes jätab inimene, kellega ma koos olen, mu niiöelda maha, aga lõpuks viivad eluteed meid ikkagi kokku.
Video tegemise protsess oli hästi lahe ja cool, filmisime seda öösiti, mis mõneti oli keerukas ja väsitav, aga kamp oli hästi tore ning nad olid inspireeritud kaasa tegema.
“Keerleme” on esimene singel aasta lõpus ilmuvalt albumilt, mille materjal on inspireeritud aastast 2020. Kaheksa aastat tagasi ilmus sul samanimeline singel, aga mis põhjustel 2020 järgmist plaati inspireerib?
“2020” rääkis juba kaheksa aastat tagasi keskkonnast, mis praegu on vägagi teemas ja mille osas ma tahan jõuliselt kaasa rääkida, et inimesed saaksid aru et meil ei ole kuskilt võtta planeet B-d. Me peame ikkagi meile antud ressursse kasutama armastuse ja hoidmisega. Aasta lõpus on tulemas üks väga äge kogemusshow, kus me räägime loo, kuidas inimene võiks hoida ennast ning hoida ja kaitsta ka ümbritsevat.
Kui kaheksa aastat tagasi lugu “2020” välja tuli ja see aeg tundus olevat üüratult kaugel, siis reaalsus on meil ju kohe ukse ees. Eestlased mõtlevad tavaliselt, et peale mind tulgu või veeuputus, aga sedasi mõeldes võib see uputus tulla juba meie eluajal. Üritan läbi muusikalise mõtlemise inimesi selle teema juurde tuua. Nagu ka plastikkõrre kampaania, mida hiljuti koos 5Miinuse ja Genkaga tegime.
Kui kaugel on hetke seisuga asjalood plaadimaterjaliga? Kas olete peale aktuaalse singli ka teisi laule salvestanud ja kellega koostöös helikandja valmib?
Plaadimaterjal on täiesti töös. Nagu varem ütlesin, oleme teinud erinevaid bändilaagreid ja kirjutanud lugusid, olen ka ise loomingu osas kaasa rääkimas. Suvi tuleb hästi tihe ja hakkame suvel materjaliga tööle, seda produtseerima ja katsetama erinevaid variante. Tänapäeval ei ole täispikk plaat enam teemas, aga muusikute jaoks on oluline saada materjal mingist perioodist helikandjale. Protsess saab ääretult põnev olema, ma tõesti ootan seda ja kui me oleme nüüd Kusti Lemba, Tarvi Kulli, Uku Kübara, Silver Haugasega koos olnud, on see olnud tore ja mõnus, oleme nautinud muusika tegemist.
Täna algas esimene suvekuu juuni. Milliste ootuste ja lootustega lähed suvele vastu, mis sind ees ootab ja mida kindlasti ära tahad teha?
Sel suvel näeme plaadimaterjaliga vaeva ja valmistame ette detsembri suurt show‘d. Võimalik, et augustis on ka üks põnev tuur tulemas. Paari päeva pärast lähen Itaaliasse ühele workshopile, mis on mul juba pool aastat kestnud. Esimene osa oli Hawaiil, teine osa Itaalias ja kolmas aasta lõpus USA-s, kus tegeleme laulutehnika ja improvisatsiooniga. Seda kursust annab Bobby McFerrini lavakaaslane Rhiannon, üks ääretult vinge naisterahvas. Suve üks suuri teemasid ongi kogu aeg harjutada ja areneda. Võib-olla kõrvalt tundub, et muusikutel on lihtne, mängivad ainult pilli, aga selle kõrvalt peab hästi palju tegelema enesearendamise ja harjutamisega, mida võib-olla kohe ei pane plaadile materjalina, aga seda peab natuke seedima, et ühel hetkel muusikasse sisse kirjutada.